Arenguvestlus õpilasega

 

Üldised eesmärgid

  • Leida parema üksteise tundmaõppimise kaudu lapsele arenguks parimad ja soodsamad tingimused ja võimalused.
  • Ühine lapse motiveerituse toetamine.
  • Saavutada õppekavas sätestatud pädevused.

 

Eesmärgid õpetajale

  • Saavutada lapsevanemaga parem usaldussuhe.
  • Õppida last ja lapsevanemat paremini tundma, mõista paremini lapse käitumisprobleeme.
  • Peresisesed suhted, väärtused, materiaalne olukord ning nende mõju lapsele ja lapse arengule.
  • Saada teada, kuidas last kodus motiveeritakse ja arendatakse.
  • Vanema ootuste väljaselgitamine lapse, kooli, õpetaja ja iseenda suhtes.
  • Leida kinnitust ja saada tagasisidet oma tegevusele.
  • Saada teada nii andekate kui õpiraskustega laste kohta.
  • Anda infot lapse toimetuleku kohta koolis.
  • Leida praktilisi koostöövõimalusi lapse arendamisel.
  • Saada teada lapse huvid ja harjumused väljaspool kooli.
  • Aidata kaasa õpilase enda püstitatud eesmärkide saavutamisele. 

 

Eesmärgid lapsevanematele

  • Saada teada õpetaja nägemus ja arusaam lapse kohta koolis ja kollektiivis.
  • Tutvuda õpetaja ja lapse keskkonnaga koolis.
  • Saada nõuandeid ja soovitusi lapse arendamiseks, vajadusel erialaspetsialistide poole pöördumiseks.
  • Saab oma probleemidest rääkida.
  • Saab teada õpetaja ootused lapse ning lapsevanemaga koostöö suhtes.
  • Saab teada infot lapse arengu kohta.
  • Leida koostöövõimalus kooliga oma lapse arendamisel.

 

Läbiviimise kord

  • Arenguvestlus lapsega toimub kord õppeaastas. Vajadusel peetakse õpilasega täiendavaid vestlusi. Kord kooliastme jooksul toimub arenguvestlus koos lapsevanemaga.
  • Arenguvestlusest teatatakse lapsevanemale vähemalt kaks nädalat enne selle toimumist.
  • Arenguvestlused toimuvad koolimajas.
  • Arenguvestlust viib läbi klassijuhataja. Lapsevanema nõusolekul ja vajadusel võib kaasata ka aineõpetajaid.
  • Arenguvestluse läbiviimise vormiks on küsimused õpilasele ja tema vanemale ning vestlus.
  • Arenguvestluse küsimused töötab välka klassijuhataja lähtuvalt oma klassi ning õpilase individuaalsusest.
  • Arenguvestlusest teeb klassijuhataja kirjaliku kokkuvõtte, mida kinnitavad mõlema osapoole (klassijuhataja ja lapse) allkirjad.  Kokkuvõtteid sälitatakse klassijuhataja poolt kuni õpilase lahkumiseni koolist. Arenguvestluste kokkuvõtted on konfidentsiaalsed ning nende säilitamisel tuleb lähtuda andmekaitse seadusest.