IMG 0687Kanepi Gümnaasiumi õpilased Kevin, Kristo, Ken-Martti, Kadri ja õppejuht Merike osalesid 9.–15. novembrini 2021 Erasmus+ projekti SKILLS (With the Skills of the Future for a Successful Job and Life) õppimistegevuses Horvaatias Požega linnas. Projektis on lisaks Kanepi Gümnaasiumile Eestist ka koolid Türgist, Itaaliast, Horvaatiast ja Sloveeniast. Meie teekond Horvaatiasse algas väga väsitavalt kell 02.00 öösel. Ümberistumisega Frankfurdis jõudsime lõpuks Požega hotelli kella kuueks õhtul.

Esimesel hommikul oli meil Horvaatia Tehnikakoolis väike avatseremoonia ja osalevate riikide meeskondade esitlemine projektiga seotud õpilaste kaudu. Vaatasime esitlusi ja videosid osalevatest koolidest, linnadest ja riikidest. Seejärel tutvustas direktor koolimaja ning järgnes väike põgenemistoa moodi mäng Horvaatia kohta. Võistkonnad jagati riikide kaupa ja üks rahvusvaheline rühm. Mängu võitsid eestlased. Sellele järgnes bussiga sõit Požega ettevõtlusinkubaatorisse, kus pakutakse alustavale ettevõtjale võimalust tootearenduseks ning lihtsamat tootmispinda. Peale lõunasööki kohtusime Požega-Slavonia maavanemaga raekojas. Peale seda liikusime koolimajja tagasi ja toimus digitaalsete oskuste õpituba, kus iga riik tegi ajatelje oma riigi sündmustest ning esitles lühikokkuvõtet oma teekonnast kodust Požegani.

Järgmisel hommikul sõitsime bussiga Osijeki linna, kus külastasime Osijeki ülikooli elektrotehnika, andmetöötluse ja infotehnoloogia teaduskonda. Sealt suundusime loengusse Internetiturvalisuse Keskusse. Pärast õppetööd jalutasime läbi Osijeki bussile, et reisida edasi Dakovo linnatuurile.

Reede hommikul kohtusime Požega linnapeaga. Nii linnapea kui maavanema vastuvõtt oli muljetavaldava ajaloolise raekoja uhkes saalis. Selle päeva õppimistegevus oli Slavonski Brodi ülikooli mehaanikateaduskonnas. See külastus oli väga huvitav ja uudishimu tekitav. Peale motivatsiooni andvat loengut oli meil lõunasöök, kus üllatati meie grupi sünnipäeva last Keni sünnipäevatordiga, mida kõik nautisid. Jäi aega ka linna peal jalutamiseks.

Laupäeva hommikul alustasime mängu ’Požega peidetud aare’. Moodustati riikide segarühmad ja asuti Požegas otsima väikseid aardeid. Tänu selle tutvusime ka rohkem Horvaatia vaatamisväärtustega. Õppimistegevus koolis oli droonide kohta. Loengu viis läbi kohalik õpilane. Peale loengut saime ka ise kätt proovida droonide lennutamisel, mis tekitas kõigis elevust, sest paljud juhtisid drooni esimest korda, peale mida taheti kodumaale jõudes endale ise droon osta. Õhtupoolikul toimus sporditegevus, mängiti võrkpalli, jalgpalli, korvpalli, lauatennist ja malet.

Pühapäeva hommikul oli meil koolimajas loeng timelapse videode kohta, kuidas neid tehakse ja milliste vahenditega on seda kõige parem teha. Peale seda oli jälle rühmatöö, mis võttis kokku kogu nädala õppimistegevuse ja ringsõidud. Pidime tegema väikese artikli ühe päeva kohta ja igaüks grupist kirjutas, mida on ta õppinud Erasmus+ projekt SKILLS raames. Kõik grupid kandsid ette. Sel päeval saime kätte ka sporditegevuse medalid ning toimus osavõtutunnistuste pidulik üleandmine. Pidulik lõuna lõpetas enamusele selle päeva. Väike seltskond läks veel jalutuskäigule Požega mägedesse, kus oli väga ilus ja lummav vaatepilt linnale.

Esmaspäeva varahommikul alustasime esimestena tagasi teed kodumaale Eestisse: hotellist Zagrebi lennujaama ja Zagrebi lennujaamast Frankfurdi lennujaama, kus pidime ootama oma järgmist lendu Tallinnasse pea 6 tundi, mida me täitsime loomulikult magamisega, sest kuidas teisiti aeg kiirmini lendab. Tagasi Kanepi jõudsime 21.00.

Horvaatias sai veedetud koos uute ja vanade sõpradega super nädal, täis õppetegevust ja uute inimestega tutvumist. Kuigi koduigatsus oli väga suur, ei tahtnudki seatl nii kiiresti ära minna.