Üldine tugi

ÜLDINE TUGI KANEPI GÜMNAASIUMIS

Õpetaja võib õpilase toetamiseks kasutada erinevaid võtteid:

  • diferentseerida õppetööd;
  • kohandada õpikeskkonda:
    • sirm õpilasele, kes vajab oma ruumi;
    • sobiv istumiskoht (asend klassis, esipoole suund, naabrid, kaugus õpetajast);
    • sobiv laudade paigutamine klassis,
    • lisa-vahendid (istumispall, stressipall, kõrgem laud ja tool vms);
  • jõukohastada õppevara ja töökorraldusi:
    • lihtsustada ülesannete juhiseid ja küsimusi;
    • struktureerida ülesandeid ja küsimusi;
    • suunata õppeülesannete täitmisele väikeste etappide kaupa;
    • lihtsustada õppematerjali ja õppetekste;
    • tuua tekstis esile oluline;
    • lisada kontrollküsimusi teksti mõtteliste osade vahele;
    • lubada õpilasel kasutada vastamisel rohkem valikvastustega tekste;
    • võimekamatele anda keerukamaid ehk pingutust nõudvaid ülesandeid ja materjali;
    • suunata kasutama õppeprotsessis ja ülesannete lahendamisel abimaterjale (skeemid, reeglite, valemite või näidiste kogumikud, sõnaraamatud, teatmikud, vastavad arvutiprogrammid jms);
  • võimaldada õpilase töö- ja tähelepanuvõime langedes või väsimuse märkide ilmnemisel lühemaid õppesessioone;
  • võimaldada teha pikemaid pause õppetöös;
  • anda lisaaega ülesande sooritamiseks;
  • juhendada tunnis õpilast individuaalselt
  • pakkuda eduelamust võimaldavat tegevust ja tagasisidet õpitegevusele;
  • tunnustada pingutust ja positiivset suhtumist;
  • võimaldada rahulikku keskkonda vastamiseks (individuaalne vastamine) jms.

 

  1. Õpilastele, kellel esineb lugemis- ja/või kirjutamisraskus, pakub logopeed individuaalset või rühmaõpet õppetundide ajal ja/või pärast õppetundide lõppu vanema nõusolekul.
  2. Õpilastele, kellel tekib õppetöös mahajäämus, pakub õpetaja individuaalset lisaõpet ja tuge õppetundide järgselt.
  3. Toetusvajaduse püsimisel teavitab HEVKO-t ning koostöös klassijuhataja ja tugispetsialistidega aitab kaasa õpilasele tõhusama toetuse korraldamiseks tunnis või tunniväliselt ja tugispetsialistide kaasamiseks.
  4. Õpetaja osaleb tuge vajavate õpilaste ümarlaudadel, aruteludel ning teeb ettepanekuid õpilase võimetekohaseks toetamiseks.
  5. Kool võimaldab vajaduse ilmnemisel õpilasel ja/või vanemal saada psühholoogilist abi või nõustamist.
  6. Vajadusel koostab oma õppeaines individuaalse õppekava ja hindab õppekava omandamist aines vastavalt kooli hindamisjuhendile või individuaalses õppekavas sätestatule. 

Aluseks võetud:
Haridus- ja Teadusministeeriumi
JUHENDMATERJAL ÕPILASE TOETAMISEKS KOOLIS
põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse 2018. a muudatustest lähtudes

Avaldatud 31.07.2024. Viimati muudetud 31.07.2024.