ÜLDINE TUGI KANEPI GÜMNAASIUMIS
Õpetaja võib õpilase toetamiseks kasutada erinevaid võtteid:
- diferentseerida õppetööd;
- kohandada õpikeskkonda:
- sirm õpilasele, kes vajab oma ruumi;
- sobiv istumiskoht (asend klassis, esipoole suund, naabrid, kaugus õpetajast);
- sobiv laudade paigutamine klassis,
- lisa-vahendid (istumispall, stressipall, kõrgem laud ja tool vms);
- jõukohastada õppevara ja töökorraldusi:
- lihtsustada ülesannete juhiseid ja küsimusi;
- struktureerida ülesandeid ja küsimusi;
- suunata õppeülesannete täitmisele väikeste etappide kaupa;
- lihtsustada õppematerjali ja õppetekste;
- tuua tekstis esile oluline;
- lisada kontrollküsimusi teksti mõtteliste osade vahele;
- lubada õpilasel kasutada vastamisel rohkem valikvastustega tekste;
- võimekamatele anda keerukamaid ehk pingutust nõudvaid ülesandeid ja materjali;
- suunata kasutama õppeprotsessis ja ülesannete lahendamisel abimaterjale (skeemid, reeglite, valemite või näidiste kogumikud, sõnaraamatud, teatmikud, vastavad arvutiprogrammid jms);
- võimaldada õpilase töö- ja tähelepanuvõime langedes või väsimuse märkide ilmnemisel lühemaid õppesessioone;
- võimaldada teha pikemaid pause õppetöös;
- anda lisaaega ülesande sooritamiseks;
- juhendada tunnis õpilast individuaalselt
- pakkuda eduelamust võimaldavat tegevust ja tagasisidet õpitegevusele;
- tunnustada pingutust ja positiivset suhtumist;
- võimaldada rahulikku keskkonda vastamiseks (individuaalne vastamine) jms.
- Õpilastele, kellel esineb lugemis- ja/või kirjutamisraskus, pakub logopeed individuaalset või rühmaõpet õppetundide ajal ja/või pärast õppetundide lõppu vanema nõusolekul.
- Õpilastele, kellel tekib õppetöös mahajäämus, pakub õpetaja individuaalset lisaõpet ja tuge õppetundide järgselt.
- Toetusvajaduse püsimisel teavitab HEVKO-t ning koostöös klassijuhataja ja tugispetsialistidega aitab kaasa õpilasele tõhusama toetuse korraldamiseks tunnis või tunniväliselt ja tugispetsialistide kaasamiseks.
- Õpetaja osaleb tuge vajavate õpilaste ümarlaudadel, aruteludel ning teeb ettepanekuid õpilase võimetekohaseks toetamiseks.
- Kool võimaldab vajaduse ilmnemisel õpilasel ja/või vanemal saada psühholoogilist abi või nõustamist.
- Vajadusel koostab oma õppeaines individuaalse õppekava ja hindab õppekava omandamist aines vastavalt kooli hindamisjuhendile või individuaalses õppekavas sätestatule.
Aluseks võetud:
Haridus- ja Teadusministeeriumi
JUHENDMATERJAL ÕPILASE TOETAMISEKS KOOLIS
põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse 2018. a muudatustest lähtudes
Avaldatud 31.07.2024.
Viimati muudetud 31.07.2024.