HEVKO Tugi ja mõjutusmeetmed

TUGI- JA MÕJUTUSMEETMED KANEPI GÜMNAASIUMIS

Õpilase suhtes võib rakendada üht või mitut järgmist mõjutusmeedet:

  • õpetaja suuline märkus;
  • kirjalik märkus e-päevikus ja/või õpilaspäevikus;
  • õpilase käitumishinde alandamine;
  • õpilasega tema käitumise arutamine, vajadusel aineõpetajate kaasamine;
  • õpilase käitumise arutamine koos vanemaga;
  • õpilasega tema käitumise arutamine direktori ja/või õppealajuhataja juures;
  • õpilasega tema käitumise arutamine õppenõukogus;
  • õpilasele tugiisiku määramine;
  • kirjalik noomitus direktori käskkirjaga;
  • esemete, mida õpilane kasutab viisil, mis ei ole kooskõlas kooli kodukorraga, kooli hoiule võtmine;
  • õppetunnist eemaldamine koos kohustusega viibida raamatukogus ja saavutada tunni lõpuks nõutavad õpitulemused. Juhtum fikseeritakse e-päevikus ning aineõpetaja poolt teavitatakse õppealajuhatajat;
  • konfliktolukorras osalenud poolte lepitamine eesmärgiga saavutada kokkulepe edasiseks tegevuseks;
  • ajutine keeld võtta osa õppetunnivälisest tegevusest koolis, näiteks üritustest, väljasõitudest;
  • lapsevanema nõusolekul pärast õppetundide lõppemist koolis viibimise kohustus koos määratud tegevusega kuni 1,5 tunni ulatuses ühe õppepäeva jooksul;
  • lapsevanema nõusolekul kooli jaoks kasuliku tegevuse elluviimine. Meedet rakendatakse eelkõige, kui kooli vara on tahtlikult või mittesihipärase kasutamise käigus rikutud;
  • ajutine õppes osalemise keeld koos kohustusega saavutada selle perioodi lõpul nõutavad õpitulemused. Meedet rakendatakse kodukorrapunktide korduva rikkumise eest, kui muud meetmed ei ole tulemust andnud. Meetme rakendamise otsuse teeb õppenõukogu, juhtkonna ettepaneku alusel ning lapsevanema teadmisel. Otsuses fikseeritakse meetme rakendamise periood, mis ei tohi ületada 10 õppepäeva ühes poolaastas, ja perioodi lõpus oodatavad õpitulemused. Otsus vormistatakse kirjalikult ning antakse õpilasele ja lapsevanemale kätte allkirja vastu. 

Kui ühe või mitme nimetatud tugi- või mõjutusmeetme rakendamine ning koostöö lapsevanemaga ei anna tulemust, siis on koolil õigus ja kohustus pöörduda kohaliku omavalitsuse sotsiaaltöö- või lastekaitsespetsialisti poole, et tagada õpilasele võimaluste piires parim füüsiline- ning vaimne keskkond ja tulemuslik hariduse omandamine.

Avaldatud 31.07.2024. Viimati muudetud 31.07.2024.